Overslaan naar content

Category Manager

  • Op locatie
    • Tessenderlo-Ham, Vlaams Gewest, België
  • Commercial

Functieomschrijving

Bij Beliès geloven we in de kracht van “Mediterranean Togetherness” om een duurzame positieve impact te creëren voor onze consumenten, onze klanten en onze planeet!

Zo groeiden we de afgelopen jaren van een expert in olijven naar een toegewijde partner en expert in mediterrane verse specialiteiten nl. olijven, dips en antipasti. Producten zoals zongedroogde tomaatjes, houmous of olijven met knoflook hebben geen geheimen voor ons.

 

Al 20 jaar staat Beliès voor smaak en kwaliteit, verenigen we authenticiteit met innovatie en brengen we de rijkdom en beleving van het middellandse zeegebied naar je huiskamer. We kennen een sterke groei, hebben een stevige marktpositie en ontwikkelen ons binnen Europa. Deze groei hebben we in 2024 bevestigd door de overname van King Cuisine in Tilburg (Nederland). Beliès is een dochteronderneming van de Pietercil group, een ondernemend familiebedrijf met een solide bedrijfscultuur, al 75 jaar succesvol actief binnen de voedingsdistributie.

 

Wil je graag mee je schouders steken onder onze missie en werken voor sterk bedrijf met een duidelijke visie op de toekomst, lees dan snel verder en stel je kandidaat!

Vereisten

Jouw rol: 

Als Category Manager versterk je de expertrol van Beliès op het vlak van Category Management. Je vertaalt jouw kennis van retailers, shoppers en consumenten naar duidelijke inzichten en strategische aanbevelingen. Hiermee bouw je krachtige categoryplannen die onze klanten helpen sneller te groeien dan de markt.

  • Beheren van het category management framework en opvolgen van het jaarproces.

  • Uitwerken van strategische categoryplannen voor onze klanten en targets binnen Europa.

  • Beheren en analyseren van markt-, shopper- en consumentendata.

  • Analyseren van assortimenten, promoties en prijsstrategieën.

  • Monitoren van marktontwikkelingen, klanten en concurrenten.

  • Vertalen van analyses naar heldere inzichten en concrete aanbevelingen.

  • Periodiek rapporteren en presenteren van resultaten en aanbevelingen aan klanten.

  • Nauw samenwerken met de afdelingen Sales, Marketing en New Product Development om de plannen te realiseren..

  • Je rapporteert aan de Commercial Manager

Jouw profiel:

Je bent analytisch sterk, strategisch en communicatief vaardig. Daarnaast neem je graag initiatief en kan je zelfstandig werken. Verder verwachten we:

  • Ervaring met markt-, consument- en shopperdata binnen FMCG.

  • Inzicht in retailers, ketens en formules.

  • Ervaring in vers en/of private label is een pluspunt.

  • Vermogen om complexe analyses te vertalen naar duidelijke, actiegerichte inzichten.

  • Ervaring met het opstellen van categoryplannen en het catman-proces.

  • Communicatief sterk, overtuigend en klantgericht.

  • Hands-on ingesteld: pragmatisch, maar met een stevige strategische visie.

  • Teamspeler en relatiebouwer, zowel intern als extern.

  • Inspiratie vinden in ons motto “Taste The Positive Impact Of Mediterranean Togetherness”.

Aanbod:

Een uitdagende functie binnen een hands-on familiebedrijf met een open en klantgerichte cultuur. Je werkt in een dynamisch en hecht team, krijgt autonomie en ruimte voor initiatief en kan rekenen op een competitief loonpakket. Standplaats is Tessenderlo-Ham (B) met regelmatige verplaatsingen naar klanten.

Interesse?

Ben jij de analytische Category Manager met passie voor FMCG en mediterrane producten? Solliciteer dan vandaag nog en bouw samen met ons aan de voeding van morgen!

We moedigen iedereen aan om te solliciteren ongeacht leeftijd, geslacht, huidskleur, afkomst, seksuele oriëntatie, genderidentiteit- en expressie, handicap, levensbeschouwing, etc… Ons beleid ondersteunt diversiteit en inclusie.

of